KlippenKids

Barna er de viktigste vi har. Vi er opptatt av å gi dem et godt grunnlag. Hver søndag får de små et eget opplegg med undervisning, sang, lek og aktiviteter. Her blir de kjent med Jesus og hverandre. En god start for resten av livet.

Høsten 2022 ble vi medlem Awana og begynte å følge opplegget deres for søndagsskolen. Awana er en misjonsorganisasjon som tilbyr kirker og menigheter solid undervisningsmatriale som er med å bidrar til at barn og og unge får bli kjent med Jesus.

Awanas visjon er at barn og unge skal kjenne, elske og tjene Jesus gjennom hele livet. Det handler i utgangspunktet om en relasjon til Han som elsker med en evig kjærlighet. Videre handler det om bibelkunnskap og at som en konsekvens av Hans kjærlighet, vil vi tjene andre ved å gi Guds kjærlighet videre. Oppdraget er – i samarbeid med foreldrene – å nå barn og unge med evangeliet samt å utruste ledere.

I Awana ønsker vi å ta barn og unges tro på alvor. Vi tror at barn aldri er for små til å høre om Gud eller fra Gud. De er morgendagens kirke og ledere, men de er likefullt del av dagens kirke. I fellesskapet blant alle generasjoner lærer vi gjensidig av hverandre. Vi blir til i møte med hverandre.

Her på Klippen deler vi barna inn i fire grupper: Minis, Cubbies, Sparks og Tro & Tjeneste.

Tro & Tjeneste (5 - 7 klasse)

Cubbies (3 - 5 år)

Minis (0 - 3 år)

Sparks (1 - 4 klasse)

Minis er for de yngste barna. Her er det opplegg hver tredje søndag, de andre søndagene er det foreldrestyrt.

I denne aldergruppa blir barna tatt med til eplegården, og blir kjent med Teddy, Linda lam og Hedda hund. De blir også kjent med Jesus, og mange av bibelens fortellinger. Cubbies har to undervisnings-serier – «Eplefrø» og «Honningskrukke».

På Sparks får barna høre bibelens fortellinger fra både Det nye og Det gamle testamentet, og undervisningen knytter bibelens budskap til deres egen hverdag. Sparks har 4 undervisnings-serier. Temaer i denne fasen er: Bli kjent med Jesus, bli kjent med Den hellige ånd, hvordan kan jeg ta kloke valg og å stole på Gud.

Dette er gjerne den perioden i livet barna virkelig begynner å reflektere over liv og død, tro og tvil. Temaer i denne fasen: Gud elsker meg som jeg er og kjenner meg best. logiske forklaringer på tro, livet med Gud, å gjøre gode valg og ledet og utrustet av Den hellige ånd. T&T har tre undervisnings-serier: «Spor av nåde», «Nåde i aksjon» og «Nåde-agentene».

Gruppene